525 handtekeningen om naam 'Zonnestraal' te behouden.

Op 20 maart 2017, over deze onderwerpen: Lokaal sociaal beleid - OCMW

Na de vernieuwing en uitbreiding van het woonzorgcentrum Zonnestraal denkt het OCMW-bestuur eraan om de naam van het centrum te veranderen. Ze deden een oproep aan de inwoners om een nieuwe, originele naam te verzinnen. De vrienden van WZC Zonnestraal zien zo'n naamsverandering echter niet zitten en overhandigden zondagmiddag een petitie aan OCMW-voorzitter en schepen Rudy Verhoeven (N-VA).

Het initiatief voor de petitie kwam van Lintenaar Julien Ravache, die bijna elke middag te vinden is in het woonzorgcentrum. "Mijn vriend Patrick verblijft al vijf jaar bij mij omdat hij niet zelfstandig kan wonen. We komen hier naartoe omdat hij op deze manier toch wat sociaal contact heeft." In twee weken tijd verzamelde Julien 525 handtekeningen van gelijkgezinden.

"Geen must"

Schepen Rudy Verhoeven stelde de bewoners en sympathisanten van het woonzorgcentrum gerust. "Een naamsverandering is zeker geen must, maar we wilden onze burgers wel de optie geven. Nu we gemerkt hebben dat de huidige naam zo belangrijk is voor velen, blijft de naam Zonnestraal wellicht bestaan." De schepen liet de bewoners in zijn presentatie al een glimp opvangen van het potentiële nieuwe logo van het centrum. Net zoals in het logo van de gemeente, zullen vier gekleurde bollen symbool staan voor de verschillende afdelingen binnen het woonzorgcentrum. Deze zullen allicht ook een bloemennaam krijgen. (TEA)

bericht 20/03/2017 HLN - TEA