De derde editie van Lint Boetiek - tijdens de hele maand mei - zet het thema 'eten en drinken' centraal in de gemeente.

Op 6 april 2016, over deze onderwerpen: Lokale economie

"Net zoals voorgaande jaren willen we tijdens de meimaand Lint economisch en toeristisch in de kijker zetten. Lint Boetiek begint dit jaar op 6 mei met de avondmarkt. Dit jaar plaatsen we één lange tafel van aan het gemeentehuis tot aan De Witte Merel, waar de bezoekers allerlei hapjes kunnen proeven."

"Ieder weekend wordt de vernieuwde parkzaal in het gemeentehuis ook ingenomen door een pop-up", licht Wouter Verbeeck (N-VA), schepen voor lokale economie, enkele van de grootste evenementen toe. Ook de etalages van de handelszaken worden versierd.

Iedere zaterdag vindt verder het Smultheater plaats met allerlei optredens.

"We willen dat lokale economie en feesten elkaar versterken. Dit gaat dus ook gepaard met verschillende optredens bijvoorbeeld tijdens de avondmarkt en tijdens de zuiderse avond op 13 mei. We ondersteunen mee het Meifeest in het asielcentrum Meihof op 21 mei. De bewoners zullen lokale gerechten bereiden en er zijn optredens van onder andere De Fixkes. Afsluiten doen we met de Dag van het Park op 29 mei met een eerste plantenmarkt", besluit schepen van feestelijkheden Geert Verhulst (sp.a). (FSL)

nieuwsbericht HLN 6 april 2016 tekst van FSL.