Een ‘go’ voor uitbreiding binnensportaccommodatie in Lint.

Op 24 april 2017, over deze onderwerpen: Sport

Eén van de onderwerpen uit het bestuursakkoord van de Lintse bestuursploeg is de realisatie van meer binnensportmogelijkheden. Achter de schermen is ondertussen hard gewerkt om, na grondige studie, het traject op te starten. Het resultaat dat nu voorligt, is een goed en duurzaam plan voor een nieuwe aanbouw aan OC De Witte Merel.

In de hele procedure kregen de sportclubs en de buurtbewoners inspraak.

Maandagavond 24 april 2017 kwam de aannemer Verelst Industriebouw & Trias Architecten het project aan de doelgroepen toelichten.

Naast de nieuwbouw met de effectieve sportterreinen, worden de huidige kleedkamers en sanitaire voorzieningen grondig vernieuwd. Volgens schepen Alice Bruno (N-VA) wordt een strikte timing gevolgd waarbij rekening gehouden wordt met de sportseizoenen.  Al het mogelijke wordt gedaan zodat sporters zo min mogelijk hinder ondervinden van de werken. Daarom zal de vernieuwing van de kleedkamers deze zomer uitgevoerd worden en kunnen ze bij aanvang van het nieuwe seizoen terug gebruikt worden.

De nieuwe binnensportaccommodatie zal speelklaar zijn tegen de start van het seizoen 2018 – 2019.

Ook de omgeving rond de nieuwe sportruimte wordt aangepakt.  Deze ruimte zal in samenspraak met de omwonenden uitgewerkt worden tot een aangename, groene plek in het centrum van de gemeente.

Meer informatie kunt u vragen aan:

Alice Bruno, schepen van sport, GSM 0479 96 18 40 – alice.bruno [at] lint.be