Jong N-VA Antwerpse Zuidrand schiet uit de startblokken

Op 14 februari 2010, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

Op vrijdag 12 februari werd Jong N-VA Antwerpse Zuidrand (AZURA) boven de doopvont gehouden. Vlaams minister van Werk, Begroting, Financiën, Ruimtelijke Ordening en Sport Philippe Muyters (N-VA), zelf Edegemnaar, kwam de kersverse afdeling ondersteunen op hun opstartvergadering. De oprichting van deze Jong N-VA-afdeling kadert in de verdere lokale uitbouw van de partij in de Zuidrand.

Jong N-VA AZURA verenigt de jongeren uit 10 gemeenten van de Antwerpse Zuidrand: Hove, Boechout, Mortsel, Edegem, Kontich, Lint, Aartselaar, Borsbeek, Wijnegem en Wommelgem. Elke geïnteresseerde jongere tussen 16 en 30 jaar is welkom. Jong N-VA organiseert acties, activiteiten, debatten, gespreksavonden, studiedagen en ontspanningsmomenten. Daarnaast tracht ze ook haar stempel te drukken op lokale dossiers die de jongeren aanbelangen.

Op de opstartvergadering werd het eerste afdelingsbestuur verkozen. Gwenda Gaublomme uit Mortsel is de eerste voorzitster van Jong N-VA AZURA.

Gwenda Gaublomme: “De tien gemeenten die deel uitmaken van Jong N-VA AZURA komen overeen met het kanton Kontich. Dat is het enige kanton in Vlaanderen waar N-VA de grootste partij was bij de Vlaamse verkiezingen, met maar liefst 21,63%. Onze regio kent bovendien twee kopstukken, met Vlaams minister Philippe Muyters uit Edegem en Vlaams Parlementslid Sophie De Wit uit Aartselaar. De opstart van een jongerenafdeling is dan ook een logisch gevolg.

Jong N-VA AZURA zal een combinatie aanbieden van inhoudelijke thema-avonden en ontspanningsactiviteiten. Bovendien beoogt ze een betere doorstroming van geëngageerde jongeren naar de lokale politiek.

Ook met naburige gemeenten uit de Rupelstreek zullen gezamenlijke activiteiten worden georganiseerd.

We zijn alvast verheugd dat we op onze opstartvergadering Vlaams minister Philippe Muyters mochten verwelkomen. Dit getuigt van een grote interesse van N-VA voor haar jongeren.”

Philippe Muyters: “In de Antwerpse Zuidrand staat N-VA sterk. Met de opstart van deze Jong N-VA-afdeling kunnen ook geïnteresseerde jongeren hun weg vinden naar de politiek. Het verlaagt voor hen alvast de drempel. Bij jongeren heeft politiek vaak nog een negatieve connotatie en dat is jammer. Ik merk alvast een groot enthousiasme bij de opstart van Jong N-VA Antwerpse Zuidrand.

Ik ben blij dat ik Jong N-VA AZURA kon ondersteunen op hun opstartvergadering en wens hen veel succes met hun verdere activiteiten.”