Lint gaat in zee met Opvang Vlaanderen

Op 21 september 2022, over deze onderwerpen: Kinderopvang

Op zaterdag 17 september vond er in het Lintse gemeentepark een eendjesrace plaats op de vijver. Initiatiefnemer was de dienst kinderopvang van het lokaal bestuur dat op deze manier hun instap op het platform van Opvang Vlaanderen in de kijker wilde zetten.

N-VA schepen Annemie Janssens, bevoegd voor ondermeer kinderopvang was heel enthousiast en licht dit graag toe:

Sinds 2012 is een lokaal bestuur verplicht om een lokaal loket voor kinderopvang uit te bouwen. Ook in Lint is er zo'n loket. Vanaf 1 oktober wordt dit loket uitgebreid en zullen wij ons laten ondersteunen door een digitaal platform. Het lokaal bestuur Lint heeft ingetekend op het digitaal platform van Opvang Vlaanderen. Dit is een gebruiksvriendelijk instrument waar alle Lintse opvanginitiatieven op een kaart overzichtelijk in beeld gebracht worden. De bedoeling is voor jonge ouders om de zoektocht naar kinderopvang in Lint gemakkelijker te maken. Bovendien heeft het platform ook voordelen voor ons als lokaal bestuur. Het stelt ons in staat om cijfermateriaal te verzamelen dat we in de toekomst nodig zullen hebben om onder andere onze subsidies te kunnen aanvragen. Het logo van Opvang Vlaanderen is een geel badeendje en daarom kozen we er dus voor om onze instap onder de aandacht te brengen met een grote gele badeend op de vijver en nadien een eendjesrace met kleurrijke eendjes. Dankzij de creativiteit van onze werknemers van de technische dienst hebben we dit kunnen verwezenlijken want normaal gezien is er niet veel stroming op onze vijver. De aanwezige ouders en kinderen waren zeer enthousiast en de winnaar van de race ging naar huis met een grote opblaasbare gele eend.

Het loket van Opvang Vlaanderen zal voor Lint actief zijn vanaf 1 oktober.