Lint vult lege handelspanden met Lierse winkels.

Op 19 maart 2014, over deze onderwerpen: Lokale economie

De stad Lier verleent in mei haar deelname aan Lint Boetiek. Lierse middenstanders krijgen hierbij de kans om hun zaak in leegstaande winkelpanden in Lint te promoten.

"Lint Boetiek is een nieuw jaarlijks evenement waarmee we de lokale middenstand willen steunen", zegt de Lintse schepen van Lokale Economie Wouter Verbeeck (N-VA). "Tijdens deze eerste editie werken we samen met de stad Lier om zo de leegstand in onze gemeente aan te pakken. De voorbije jaren sloten in Lint immers heel wat winkels om allerlei redenen de deuren.
De leegstand is een toenemend probleem geworden."

De stad Lieris op de vraag van Lint ingegaan en ook de Economische Raad en de verschillende handelaarsverenigingen lijken voor het idee gewonnen.
"Geïnteresseerde handelaars krijgen de kans om op alle zaterdagen van de maand mei hun winkel te promoten in leegstaande handelspanden in Lint. Op die manier maken ze meteen ook promotie voor Lier als koopstad en daar is het ons als stadsbestuur natuurlijk om te doen", geeft de Lierse schepen van Economie Lucien Herijgers (N-VA) toe.