N-VA trekt zelfstandig naar Lintse kiezer in oktober 2012

Op 20 september 2011, over deze onderwerpen: Verkiezingen

De N-VA zal in Lint bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 zelfstandig opkomen. In 2006 trok N-VA nog in kartel met CD&V naar de kiezer. Het kartel haalde toen 29,71% van de stemmen, goed voor 6 gemeenteraadszetels. N-VA werd door de kiezer beloond met 2 verkozenen (…) en mocht Harry Debrabandere en Geert Vandendriessche als raadsleden verwelkomen. In de figuur van Win Pellegroms behaalde N-VA Lint een vertegenwoordiger in de OCMW-raad. De N-VA vormde mee de meerderheid en Harry Debrabandere werd schepen in een coalitie van CD&V/ N-VA en Open VLD. Schepen Debrabandere heeft binnen deze meerderheid steeds met veel ijver en inzet gewerkt en slaagde erin om het N-VA- verkiezingsprogramma van 2006 op vandaag reeds in ruime mate uit te voeren.

N-VA-Lint wenst te benadrukken dat het in het verleden steeds goed heeft kunnen samenwerken met (...)  CD&V en ook op dit ogenblik verloopt de samenwerking nog steeds naar behoren. “De voorbije weken hebben we de tijd genomen om alle opties te bekijken en te bespreken binnen ons bestuur. We hebben uiteindelijk besloten om alleen naar de kiezer te trekken omdat we van mening zijn dat we onze boodschap best zelf uitdragen. Wij hebben ons de voorbije jaren trouw aan het bestuursakkoord gehouden en willen dit ook tot het einde van deze legislatuur blijven doen”, aldus voorzitter Oswald Valgaerts. De Lintse N-VA-afdeling hoopt het succes van N-VA-nationaal op lokaal vlak door te kunnen trekken. In 2010 haalde de N-VA in het kanton Kontich bijna 40% van de stemmen.

Volgens voorzitter Oswald Valgaerts is de N-VA-afdeling Lint het voorbije jaar stevig gegroeid in ledenaantal. “Bijna wekelijks mochten wij de laatste maanden een nieuw N-VA-lid begroeten.
Daarnaast werd in februari van dit jaar een nieuw afdelingsbestuur verkozen dat een geslaagde mix is van ervaring en jong geweld. Een gedreven ploeg dat klaar staat om de voorbereiding van de gemeenteraadsverkiezing van oktober 2012 aan te vatten.”

Met die voorbereiding kan vanaf nu van start worden gegaan met o.a. het zoeken van geschikte kandidaten en het schrijven van een verkiezingsprogramma. Om dit laatste aan te vatten plant de N-VA in november een nieuwe uitgave van het afdelingsblad ‘de Nieuwe Linde’ met een heuse bevraging aan de bevolking onder de noemer “IEDEREEN BURGEMEESTER”.
Met de bevraging wil N-VA Lint te weten komen hoe de Lintenaar zich verhoudt ten aanzien van zijn gemeente in het algemeen, en ten aanzien van het gevoerde beleid in het bijzonder. Hoe tevreden zijn de mensen over de aangeboden diensten, het gevoerde beleid en wat zijn hun beleidsprioriteiten. De resultaten van deze bevraging zullen meegenomen worden in het opstellen van het verkiezingsprogramma.