N-VA trekt zonder CD&V naar verkiezingen

Op 22 september 2011, over deze onderwerpen: Verkiezingen

"De keuze om alleen naar de kiezer te gaan, is een positieve keuze voor een sterk N-VA in Kontich-Waarloos", zegt voorzitter Erik Jacobs. "De leden van N-VA vinden dat ze nu te weinig kansen hebben om invloed uit te oefenen op enkele belangrijke gemeentelijke dossiers, zoals de ontwikkeling van de nieuwe verkaveling 'Groeningen' of het verkeerscirculatieplan."

In 2010 stemde meer dan een derde van de kiezers in het kanton Kontich op N-VA. Op de golven van het nationale succes van de partij kende de afdeling Kontich-Waarloos het voorbije jaar een enorme groei en het ledenaantal nam sterk toe.

Een geboortepremie die besteed moet worden bij de Kontichse middenstand en het invoeren van een heffing op bouwgronden, waarbij er rekening wordt gehouden met het aantal gronden en het aantal kinderen dat iemand heeft, zijn enkele programmapunten van N-VA in Kontich-Waarloos.

Iedereen burgemeester

Tijdens de verkiezingen in oktober 2012 trekt ook de N-VA-afdeling van Lint zelfstandig naar de kiezer. In 2006 vormde de partij nog een kartel met CD&V. Die samenwerking leverde zes zetels op, waarvan twee voor N-VA met Harry Debrabandere en Geert Vandendriessche als raadsleden. In de OCMW-raad werd Win Pellegroms de vertegenwoordiger van N-VA.

De samenwerking met CD&V verliep uitstekend, maar toch kiest N-VA er voor om zelfstandig haar boodschap te verkondigen. Bijna elke week komt er een nieuw lid bij. Zo kwam er een nieuw bestuur met heel wat  enthousiaste jongeren.

Dat bestuur gaat er alvast krachtdadig tegenaan met een serieuze bevraging van de Lintse bevolking over de huidige politieke situatie in Lint en mogelijke verbeterpunten. Dat zal in november gebeuren met de enquête 'Iedereen burgemeester'.