N-VA Lint

Nieuw strooiplan in winter

Op 15 december 2013, over deze onderwerpen: Verkeer (mobiliteit + openbare werken)

Het nieuwe plan houdt rekening met een aantal opmerkingen en suggesties die het gemeentebestuur vorige winter van bewoners kreeg.

‘Er wordt geopteerd voor enkele uitbreidingen op basis van input van inwoners’, zegt Wouter Verbeeck (N-VA), schepen van Openbare werken en Mobiliteit. ‘Zo wordt er meer wijkgericht gewerkt en zal ook de fiets-o-strade sneeuwvrij worden gemaakt.’

De hoofdwegen, bruggen en het hellend vlak aan het station Kontich-Lint blijven prioritaire punten in het nieuwe strooiplan. Ook de KMO-zones werden in het nieuwe plan opgenomen. ‘We zetten extra in op de veiligheid van fietsers en de bereikbaarheid van onze bedrijven’, zegt Verbeeck. De wijkgerichte aanpak richt zich vooral op de hoofdwegen van de Schrijverswijk, Roetaard en Hoog Heibos-Meidreef.

Het gemeentebestuur heeft ook aan de schoolgaande jeugd gedacht. ‘We maken er een punt van dat alle schoolomgevingen op schooldagen sneeuwvrij worden gemaakt voordat de verkeersstroom van leerlingen en hun ouders op gang komt’, legt Verbeeck uit. ‘Ten slotte zullen het Oudstrijdersplein, waar het OCMW gevestigd is, en de voetpaden tot aan de serviceflats mee worden gestrooid.’