Vlaamse Kring trakteert zangertjes.

Op 8 januari 2017, over deze onderwerpen: Activiteiten

LINT - De lokale afdeling van de Vlaamse Kring verraste de massaal buitengekomen Lintse koningen gisteren al voor de 37ste keer met cadeautjes en lekkers.

Het dorpscentrum werd gisteren gekleurd door heel wat verklede en geschminkte kinderen. Lint is immers nog een van die gemeenten waar het driekoningenzingen verankerd is in de tradities. De lokale Vlaamse Kring is een van de drijvende krachten achter het voortbestaan van die traditie en verwelkomde al voor de 37ste keer de kleine koningen in de gemeentelijke basisschool.

“We trakteren alle zangertjes en zangeresjes, jong en oud, op verse pannenkoeken en warme chocolademelk”, zegt Jan Winters van de Vlaamse Kring. “Het maakt niet uit of ze alleen, met z’n drieën of in een grotere groep gaan zingen: bij ons zijn ze elk jaar opnieuw welkom. Ook ouders en grootouders mogen mee aan tafel schuiven. Iedereen die zingt, mag bovendien een cadeau kiezen uit een van onze vele prijzen, geschonken door onze vele trouwe sponsors.”

In de pers Gazet van Antwerpen - 8/01/2017 - tekst en foto Wout Engels