Weldra een nieuw gezicht binnen de Lintse N-VA fractie

Op 18 december 2021

Dat er nog wijzigingen aan zitten te komen binnen onze fractie, hadden we eerder aangekondigd.

Vermits Harry Debrabandere op pensioen gaat en Hans Devriese als schepen de overstap maakt naar het college, komt er dus een zetel vrij in de gemeente- en OCMW-raad. Vanaf januari zal Bert Everaert deze zetel innemen binnen de fractie.

Bert is gehuwd met Elke, een geboren en getogen Lintse, en vader van 3 jonge kinderen; Fransis (11), Kristiaan (9) en Johanne (7).   Hij is cardioloog en zijn hobby's zijn tennis, muziek, reizen, astronomie en politiek.

Als jonge ouder heb ik de verantwoordelijkheid om mee te bouwen aan de wereld waarin we onze kinderen willen zien opgroeien. Ik sta voor een ‘no nonsens’ beleid dat de burger centraal zet. We moeten inzetten op een optimale toegankelijkheid van de gemeentelijke diensten, een afvalbeleid op maat van de jonge gezinnen, meer zichtbaar groen en minder zwerfafval, kortom op een mooiere en veilige gemeente voor de toekomstige generaties. We moeten als lokaal bestuur het goede voorbeeld durven geven en natuurlijk vormt mijn Vlaamse achtergrond daarbij de spreekwoordelijke -en in dit geval- ‘geel-zwarte’ draad.

Bert wordt vanaf januari de nieuwe fractieleider voor N-VA Lint.