Winterse wandeling werd een uitdaging ... en een groot succes!

Op 12 december 2021, over deze onderwerpen: Activiteiten

Op zondag 12 december 2021 vond onze winterse wandeling plaats. Het was initieel de bedoeling dat dit onze eerste post-corona activiteit zou worden. Helaas besliste het virus en daarna de overheid daar anders over. Omwille van de nieuwe maatregelen moest het binnengedeelte, namelijk onze gezellige drink achteraf, geschrap worden maar de wandeling zelf kon gelukkig wel plaatsvinden. 21 moedige mannen, vrouwen én kinderen trotseerden het mieserige weer, al was het niet de regen die voor de grootste uitdaging zorgde. De paden waren zo glibberig door de modder dat het het nodige kunst- en evenwichtswerk vergde om overeind te blijven. Een enkeling slaagde daar niet in en maakte van nabij kennis met de verzadigde, natte grond van de Zuidrand. Gelukkig vielen er geen gewonden en brachten ze het er vanaf met enkel wat vuile kledij.

Onderweg werd er hier en daar halt gehouden om uitleg te geven: het project de Zevenhuizen, de Gasthuishoeve, de samenwerking met de provincie Antwerpen rond toerisme en open ruimte en onze samenwerking met Streekvereniging de Zuidrand werden door Schepenen Rudy Verhoeven en Annemie Janssens en fractieleider Hans Devriese toegelicht.

Uiteraard werd er ook de nodige aandacht besteed aan de innerlijke mens.

Kortom, we kunnen, ondanks het mindere weer, terugkijken op een geslaagde activiteit. Op het einde vingen we zelfs op dat deze wandeling gesmaakt werd en misschien wel voor herhaling vatbaar is.

We willen alle mensen bedanken die op deze zondag regen en modder trotseerden! Het was tof jullie nog eens in levende lijve te ontmoeten!