Een sterke N-VA bestuursploeg voor 2019-2024

Op 15 december 2018

Met drie sterke N-VA'ers in het schepencollege gaan we volop voor een verantwoord, veilig en Vlaams Lint!

Harry Debrabandere was en blijft de burgemeester van Lint tot aan zijn pensioen eind 2021. Rudy Verhoeven wordt eerste schepen en zal vanaf januari 2022 de burgemeestersfakkel overnemen. Alice Bruno wordt tweede schepen.

De burgemeester zal de komende zes jaar bevoegd zijn over politie en veiligheid, brandweer, burgerlijke stand, patrimonium, burgerzaken, algemeen beleid, communicatie, burgerbegroting, gemeentelijke vernieuwing en feestelijkheden.

Tot hij burgemeester wordt, zal derde schepen Rudy Verhoeven bevoegd zijn voor ruimtelijke ordening, woonbeleid, vastgoedbeleid, stedenbouw en mobiliteit.

Oud-burgemeester en eerste schepen voor CD&V, Stanny Tuyteleers, krijgt openbare werken, klanten- en ombudsdienst, ICT, financiën en begroting, woonzorgcentrum en dienstencentrum, vrijwilligerswerk, sociaal wonen, erediensten en senioren in zijn portefeuille.

Alice Bruno wordt tweede schepen voor N-VA met als belangrijkste taken lokale economie, toerisme, kinderopvang, jeugd, sport en recreatie, onderwijs, cultuur en bibliotheek.

Vierde schepen Caroline Van der Heyden (CD&V) wordt naast voorzitter van het bijzonder comité bevoegd voor sociale zaken, beter gekend als OCMW-voorzitter, ook bevoegd over sociale zaken, welzijn, wijkbeleid en -ontwikkeling, ontwikkelingssamenwerking, milieu, natuur, energie, klimaat en landbouw.

Huidig eerste schepen Wouter Verbeeck heeft ervoor gekozen om geen deel uit te maken van een volgende bestuursploeg. Hij gaat opnieuw voltijds aan de slag als adviseur op het kabinet van gedeputeerde Luk Lemmens (N-VA). Wij wensen hem uitdrukkelijk te bedanken voor zijn harde werk van de afgelopen jaren en wensen hem veel succes in zijn verdere loopbaan.

Voor N-VA zullen verkozenen Annemie Janssens, Malika De Prins, Rina Cox en Hans Devriese ook in de gemeenteraad zetelen. Annemie wordt voorzitter van de gemeenteraad en Hans fractieleider voor N-VA.

De komende weken wordt het bestuursakkoord gefinaliseerd. In de loop van de maand december zal u hierover uitvoerig worden geïnformeerd.