Het grote werk kan beginnen

Op 4 februari 2020, over deze onderwerpen: Beleid & financiën
MJP 2020-2025

Tijdens de gemeenteraad van december werd de MJP 2020-2025 toegelicht door burgemeester en schepenen en goedgekeurd door de raden.

In deze meerjarenplanning staat één grote prioritaire doelstelling centraal: "Het huis van de Lintenaar". Het gemeentebestuur wil werk maken van een nieuw dienstverleningsmodel waarbij alle gemeentelijke diensten gecentraliseerd worden in één huis. De burger zal hier op een klantvriendelijke en professionele manier geholpen worden in een bijna-energieneutraal, modern en multifunctioneel gebouw. In het Huis van de Lintenaar zal uiteraard plaats zijn voor Cultuur en ook de Bib zal geïntegreerd worden evenals de raadzaal en andere vergaderzalen. Voor dit project wordt 4,5 miljoen voorzien.

Tijdens de komende legislatuur staan er nog tal van andere investeringen (voor €12 miljoen) op het programma. Tegelijkertijd zullen de schulden verder afgebouwd worden.

Wie graag meer wil weten over de plannen die het bestuur heeft, kan op 13 februari 2020 om 20u terecht in Dienstencentrum de Schakel voor een toelichting over de MJP. De burgemeester en de schepenen zullen u daar graag uitleg geven over wat ons dorp de komende vijf jaar te wachten staat. Iedereen is welkom!