Laat je zien of je bent gezien!

Op 27 oktober 2022, over deze onderwerpen: Activiteiten

Onder het thema: ‘Laat je zien of je bent gezien’ start N-VA Lint met een nieuwe plaatselijke actie. De dagen worden weer donkerder en het is opvallend hoeveel mensen er zonder fietslicht onderweg zijn. En daar wil onze lokale afdeling iets aan doen. We zetten deze sensibiliseringsactie op poten in de hoop dat jongeren en volwassenen die zich op de fiets/step door het donker bewegen, zich bewust worden van de risico’s.

N-VA Burgemeester Rudy Verhoeven legt uit: “Het is pas wanneer je zelf met de auto rijdt dat je ziet hoe gevaarlijk het is om onverlicht de straat op te gaan. Het gaat hier om gezien worden. We hebben lang nagedacht over deze actie maar het leek ons zeker de moeite om op deze manier dit thema nogmaals onder de aandacht te brengen. Veiligheid voor alles!”

Voorzitter Bert Everaert voegt toe: “Als we met deze actie zelfs maar één fietser kunnen behoeden voor een ongeluk, dan is het al meer dan de moeite waard geweest. Licht brengen in de duisternis blijft zo niet alleen een symbolische daad maar wordt fysisch tastbaar. Dat is voor mij waar N-VA voor staat, slim het verschil maken, elke dag opnieuw, voor alle Vlamingen.”

Half november, wanneer de dagen echt donker zijn, trekt het N-VA bestuur de straten van Lint op om deze lichtjes uit te delen.