Lint behaalde de gouden VIP award van Sport Vlaanderen

Op 8 juni 2024, over deze onderwerpen: Sport

Vlaanderen warmde zich de voorbije maanden op voor de Olympische spelen. De campagne VIP2024 (Vlamingen in Parijs) bracht scholen, sportclubs, steden en gemeenten in bewegingen. Door een jeugdolympiade te organiseren, promotie te maken voor VIP2024 en een belevingsevenement te organiseren, kon je meedingen naar de hoofprijs: 8 tickets voor een dag op de Olympische spelen.

In Lint werd in samenwerking met de 3 basisscholen een heuse jeugdolympiade georganiseerd.  De leerlingen van de vijfde en zesde leerjaren daagden zichzelf uit in meerdere olymische disciplines. Ondertussen maakte het Lokaal bestuur Lint reclame voor de VIP2024-campagne van Sport Vlaanderen door verschillende activiteiten in een Olymisch jasje te steken. Zo stond bijvoorbeeld de algemene vergadering van de sportregio Middenprovincie die in Lint plaatsvond, ook in het teken van de Olymische gedachte en werden schepenen en medewerkers van sport uitgedaagd om zich te wagen aan enkele sportieve activiteiten. Als laatste orgaiseerde Lint de LinTrail en het Bee Happy evenement. De deelnemers van de LinTrail liepen langs verschillende bijenvriendelijke plekken in Lint en Kontich en bij aankomst konden ze bij allerhande standen terecht voor meer informatie over bijen.

Het Lokaal bestuur Lint slaagde met glans voor de 3 disciplines en behaalde terecht de gouden VIPaward. Helaas vielen ze naast de hoofdprijs. Maar zoals steeds geldt de Olymische gedachte dat deelnemen belangrijker is dan winnen! En dat heeft het kleine Lint dan toch maar mooi gedaan!