N-VA Lint schuift Rudy Verhoeven en Annemie Janssens naar voor als kopstukken bij de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Op 3 april 2024, over deze onderwerpen: Verkiezingen

In de laatste bestuursvergadering van N-VA Lint werden Rudy Verhoeven en Annemie Janssens naar voor geschoven als respectievelijke nummer 1 en nummer 2 op de Lintse N-VA kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober 2024.

Rudy heeft al wat jaren op de politieke teller. Bijna 12 jaar actief, vorige legislatuur als OCMW-voorzitter, daarna 3 jaar schepen en nu meer dan twee jaar burgemeester. “Rudy is ambitieus en probeert steeds het beste uit de mensen te halen, luistert naar de inwoners en helpt waar mogelijk. Als lijsttrekker is hij onze kandidaat-burgemeester voor de komende legislatuur” , klinkt het bij voorzitter Bert Everaert.

“Als rasechte Lintenaar is dit mijn dorp. Lint moet zelfstandig blijven. Het is hier goed om te wonen, te werken, op te groeien en te beleven. Dat moeten we zo houden. Er ligt nog veel werk op de plank dat ik met veel plezier zal aanpakken, samen met een sterk N-VA Lint”, aldus Rudy Verhoeven.

Ook Annemie Janssens is reeds sinds 2013 actief binnen de Lintse politiek. Na 6 jaar gemeenteraadslid te zijn geweest tijdens de vorige legislatuur, werd ze in 2019 voorzitter van de gemeenteraad en ocmw-raad. Door het vertrek van haar voorganger werd zij in oktober 2020 aangesteld als schepen. “Gedurende de voorbije 12 jaren , toonde zij grote inzet en toewijding als gemeenteraadslid, voorzitter en schepen in dienst van onze gemeente.  "Wij zijn daarom opgetogen dat Annemie zich de komende 6 jaar opnieuw wil engageren voor onze mooie gemeente”, zegt de trotse voorzitter.

“Ja, ik stel me graag opnieuw kandidaat voor de lokale verkiezingen van oktober 2024. Thema’s als vrije tijd, sociale zaken, het WZC en onze Lintse jeugd liggen me nauw aan het hart. Samen met mijn collega’s wil ik me de komende 6 jaar opnieuw inzetten voor het welzijn van alle Lintenaren ”, aldus Annemie Janssens.

N-VA Lint gaat de komende weken verder aan de slag om de kieslijst te vormen. “Aan kandidaten geen gebrek. We hebben zelfs een lichte weelde… De komende weken geven we onze lijst meer vorm”, zegt Bert Everaert.

Enkele klinkende namen binnen de Lintse contreien worden alvast aangekondigd, al wordt daar nog wat geheimzinnig over gedaan…