Nieuwe schepen in Lint gekend

Op 3 juni 2020

Eerder werd al bekend gemaakt dat Alice Bruno om persoonlijke redenen Lint zou verlaten en dus ook haar ambt als schepen en gemeenteraadslid zou terug geven. Inmiddels werd op de laatste gemeenteraad haar opvolger bekend gemaakt. De huidige gemeenteraadsvoorzitter Annemie Janssens zal de fakkel overnemen na de gemeenteraad van september 2020.
Annemie verdiende haar sporen in het partijbestuur van N-VA Lint en is een bezige bij die het organisatiecomité en de communicatie van de lokale afdeling voor haar rekening neemt. Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen haalde ze vanop de vijfde plaats een zeer mooi resultaat en was rechtstreeks verkozen (N-VA behaalde in Lint 33,4% van de voorkeurstemmen). Sinds januari 2019 is zij ook gemeenteraadsvoorzitter. Die kans heeft ze met twee handen gegrepen met als resultaat dat zij dus de komende jaren schepen van het lokaal bestuur Lint zal zijn. De komende maanden zullen gebruikt worden voor de overdracht zodat zij vanaf begin oktober comfortabel de taak op haar kan nemen. In deze tijd zal ook bekeken worden welke bevoegdheden Annemie precies op haar zal nemen maar veel zal er niet verschuiven. Annemie is verpleegkundige in een woonzorgcentrum, gehuwd en heeft twee jong-volwassen kinderen. Naast haar beroepsbezigheden houdt ze zich bezig met haar gezin, de politiek en de natuur. Tijdens de voorbije maanden zette zich samen met haar dochter in voor het vervaardigen van mondmaskers.